Liftbericht 15 oktober 2023 – Enquête ventilatie problemen

Beste Churchillflat bewoners,


Heeft u de enquête al ingevuld op onze website www.churchillflat.nl over het ventilatie systeem van de woningen? Hij is toegankelijk voor alle bewoners!

Veel bewoners hebben al gereageerd op het verzoek in ons vorige liftbericht om de werking van het ventilatiesysteem te controleren. Hoe meer bewoners de enquête invullen, hoe beter we gericht met Vesteda naar een oplossing kunnen zoeken. Doe het nu!

Natuurlijk hopen we dat u naar aanleiding van dit bericht en als ondersteuning van de HVC u alsnog lid wordt van onze vereniging! Voor een kleine bijdrage per jaar kunt u al lid worden en kunnen wij als HVC uw belangen blijven behartigen. Mocht u nog geen lid zijn van de HVC of naar aanleiding van dit bericht verder informatie wensen dan kunt u dit kenbaar maken door een email te richten aan secretaris@churchillflat.nl.

Met vriendelijke groet,
Waarnemend voorzitter HVC
Gerard van der Kolf

 

7 gedachten over “Liftbericht 15 oktober 2023 – Enquête ventilatie problemen

  1. In de douchecel is bij waarschijnlijk alle appartementen een vierkant wit ventiel t.b.v. de mechanische ventilatie geplaatst.
    Dit ventiel moet boven een bepaalde luchtvochtigheidsgraad openen, en na enige tijd na het douchen weer naar een kleinere stand (opening) terugkeren. In mijn geval blijkt het ventiel niet terug te keren tot de kleinere stand maar blijft 24/7 in de grotere stand staan. Dit betekent dat er onnodig warmte uit het appartement wordt weggezogen.
    Hans de Zwart nr.533

  2. Beste heer Waslander,

    Ik leef…….nee eigenlijk “lijd” ik met u mee.

    De bewoners van portiek I zitten in een TOB-portiek. De meeste 2-kamerwoningen hebben nog steeds last van dit debacle .Ook wij gaan het derde jaar TOB-jaar in.
    Ik leef met u mee en hoop voor alle huurders dat dit debacle voor het einde van 2023 wordt opgelost.

    NB: wellicht kan het Bestuur mbv de enquête inzichtelijk maken welke woningen (2-,3-,4-5 kamerwoningen) nog steeds last hebben van deze ventilatieproblematiek. Dankuwel!

    1. Beste M. Amzand,
      Dank voor uw ondersteunende woorden.
      Kijk ik zit er zo in: waar gewerkt wordt gaan dingen mis. Is dat erg? Nee. Je geeft het aan bij de verantwoordelijke, die stuurt een (technisch) deskundige langs. Die onderzoekt de mogelijkheden en lost het op. Bij een groot complex kan dat wat langer duren maar uiteindelijk moet het dan goed komen. Wat hier mis gaat is dat de verhuurder, Vesteda, zich op alle fronten aan haar verantwoordelijkheden onttrekt. Veel van de klachten zijn na de verduurzamingsoperatie ontstaan. Dit is inmiddels als ruim 2 jaar geleden en zolang drukt Vesteda. Het bestuur en veel van de bewoners , al dan niet bijgestaan door een advocaat, steken veel tijd in deze problematiek. Grote afwezige, de wegduiker Vesteda. Daar zit mijn pijnpunt. In al die tijd heb ik twee mensen van Vesteda gezien bij mij thuis. Helaas zijn deze niet meer werkzaam voor Vesteda en nu is er weer een nieuw aanspreekpunt die zich gaat inlezen. Dit terwijl wij actie willen. Het duurt maar en het duurt maar. Vesteda int wel maandelijks de huurpenningen maar levert daar niets voor terug. Ik geef niet snel op maar Vesteda maakt het mij wel moeilijk. Dat is hun tactiek, rekken en rekken in de hoop dat we de handdoek in de ring gooien. GAAT NIET GEBEUREN!, Groet en sterkte, Egbert app 729

      1. Beste heer Waslander,

        Bedankt voor uw reactie.

        Wellicht kunnen wij als huurders/bewoners, en met wij bedoel ik alle bewoners van de Churchilllflat die nog steeds last hebben van dit debacle, de krachten bundelen en bijvoorbeeld een advocaat in de arm nemen (of denk ik te simpel c.q. praktisch), zoals dat in het verleden ook is gebeurd.

        Zoals u aangeeft blijft het touwtrekken, tussen de bewoners en Vesteda maar worden bewoners ook heen en weer “geslingerd” tussen Provatie en Janssen-Huybregts en v.v. (is mijn ervaring).

        Wellicht een klein lichtpuntje voor de bewoners namelijk dat “de huurders met blokverwarming ” eindelijk gecompenseerd worden”. In mei had Vesteda de compensatie aangevraagd en hier een mededeling over gedaan. Ik hoop dat wij hier binnenkort meer over zullen vernemen. Of…. moeten wij hier ook achteraan…..

        Groeten met een riem onder het hart.,

        Mil Amzand (app 413)

        1. Dag Mil,

          Ik heb al een advocaat in de arm genomen. Het bestuur is hier ook van op de hoogte. Ik zal deze week de voortgang met mijn advocaat doornemen. Ik zal uw suggestie ook daarin meenemen. Ik hou u op de hoogte. Groet, Egbert

  3. Top etage portiek 5… kan het gezien de al de ventilatieklachten sinds de verduurzaming beter een TOB-etage noemen. Wat een ramp met de turbo-afzuiging op het dak. De temperatuur gaat weer dalen maar mijn warmte verdwijnt zo in de ventilatieschacht… ik verwacht voor het derde jaar op rij een torenhoge stookkosten afrekening. 😭😭

    1. Wellicht een super klein “lichtpuntje”…
      IK heb contact gehad met Vesteda over de compensatieregeling c.q. subsidieregeling.
      Vesteda informeerde mij dat “huurders binnenkort (??) een brief met uitleg ontvangen hoe en wanneer dit verrekend zal gaan worden…. Wordt vervolgd!

Geef een reactie